WANNEER?
Ma-Vrij 15.45u – 16.45u (betalend vanaf 16.00u)
LOKAAL
MA 3L juf Jana
DI 2L juf Karina
DO 6L meester Stijn
VR 6L juf Greet
*Bij het belsignaal (een kwartier na het eindigen van de lessen) verzamelen alle leerlingen van de lagere school onder het afdak. Daar worden ze opgehaald door de studieleerkracht. De studie gaat door in de klas van de toezichthoudende leerkracht.
*De kinderen van het eerste tot 3de leerjaar blijven tot 16.15u in de huistaklas (langer mag uiteraard). De kinderen van het 4de tot het 6de leerjaar blijven tot 16.45u. Als de kinderen door hun ouders afgehaald worden, wordt het uur van vertrek op de fiche genoteerd.
*In de huistaakklas is het stil.
*De toezichthoudende leerkracht begeleidt bij de taken waar nodig.
*Wanneer de leerlingen klaar zijn met hun taken, tonen ze hun agenda en laten die paraferen door de toezichthoudende leerkracht.
*Klaar? We houden het stil. Een boekje lezen of een tekening maken. In de huistaakklas is een box met strips om te lezen en kladbladen om een tekening te maken.
*Storend gedrag wordt genoteerd in de agenda.
Het inrichten van een huistaakklas is een belangrijke meerwaarde voor onze school én onze leerlingen. Mogen wij er daarom op aandringen dat alle leerlingen van de lagere school die in de opvang blijven gebruik maken van deze kans.
23 juni 2017
EEN WEEK OM NOOIT TE VERGETEN
Meneer van der Peet - Annie M.G. Schmidt
Zoals iedereen wel weet, kan meneer Van der Peet
niet zo bijster goed tegen de hitte.
O, hij had het zo heet en hij heeft zich ontkleed
en hij is in de koelkast gaan zitten.
’t Was een heerlijk gevoel want daar had hij het koel
en hij is er zijn krantje gaan lezen.
Maar het hele gezin zocht zich gek in ’t begin
en riep steeds: “Waar zou vader toch wezen?”
En het duurde een week voor de keukenmeid keek
in de koelkast op zoek naar augurken.
En ze slaakte een kreet, want meneer Van der Peet
zat daar midden op ’t ijs op zijn hurken.
Ach, ze wisten geen raad. Als een diepvriestomaat
zat hij daar in het ijs opgesloten.
Maar mevrouw zei heel wijs: “Leg het hele blok ijs
bij de kachel, voorzichtig, niet stoten.”
Bij het knappende vuur smolt het ijs op den duur
en meneer Van der Peet kon weer praten.
“Hoe, wat heb ik het heet”, zei meneer Van der Peet.
“Waarom heb je me daar niet gelaten ?”
Nu vertelt hij het vaak aan een klant in de zaak.
“‘k Heb een week in de koelkast gezeten.
’t Was er zo fijn, ik bedoel: ’t was zo rustig en koel.
’t Was een week om nooit meer te vergeten.”
7 juni 2017